Ofte stillede spørgsmål

Har du et spørgsmål? Måske finder du svar herunder. Ellers send os en mail.

Kan alle udstille på messen?

Alle forfattere, store og små forlag eller/og selvudgivere, illustratorer, e-boghandlere, trykkerier osv. kan udstille på messen. Så længe du sælger ord/illustrationer på den ene eller anden måde, kan du være med. Er du i tvivl, så kontakt os endelig på mail@bogmessen.dk

Hvad koster det at udstille?

Det koster et tilmeldingsgebyr på 1.350 kr. samt 540 kr. pr. m 2*., at udstille i den store Marselisborghallen på standen. Du kan også booke en mindre bordstand med to stole. Du kan læse mere om priser på siden her.

*Med forbehold for ændringer i udstillerinformation og priser. Alle priser er eksklusive moms.

Kan man selv bestemme sin standplads?

Så længe der er ledige stande gør vi alt for, at du kan få dit ønske om standplads opfyldt. Det kan dog blive nødvendigt for os, at rykke rundt på stande, når vi kommer længere hen i forløbet. Mail til os HER, hvis du har ønsker om en standplads, så du kan booke den med det samme.

Man kan ikke ønske standplads til bordstande i salen. Disse fordeles via lodtrækning.

Hvad er betalingsbetingelserne?

Så snart du har booket din stand, vil vi hurtigst muligt sende en bekræftelse til dig med faktura på tilmeldingsgebyret. Den resterende betaling foregår over 2 rater – første rate i december 2023 – eller hurtigst herefter, såfremt du først booker i december, og anden rate i februar 2024, eller hurtigst herefter, afhængig af din booking. Booker du først sent i forløbet er det muligt, at betalingen slås sammen til en enkelt faktura. Hør os ad, hvis du er i tvivl.

Bemærk, at betalingsbetingelser er anderledes ved bordstande. Se mere på siden med udstillerinfo og priser her

Hvor stor eller lille kan standen være?

De mindste stand hedder 3×2 m 2 (I alt 6 m 2), og du kan herefter booke stande helt op til 72m 2. En stand-dybde er 3m 2 – så en standstørrelse skal kunne divideres med tre.

Bordstande består af et enkelt bord på 180x75cm inkl. 2 stole.

Hvad koster entrebilletten?

Dagspriserne på entré er 100 kr. pr. billet. Billetpriser på alle 3 dage samlet (Partoutbillet) koster 170 kr. Billetterne er til salg på Billetten, og priserne er ekskl. billetgebyr.

Kan man se en udstillerliste?

Vi laver en udstillerliste, når vi kommer længere hen i forløbet og tættere på messedagen. Lige nu kan du se nogle af udstillerne på siden her. Vi opdaterer løbende, som vi får tilsendt materialer.

Hvor booker man til scenen er din?

Du kan nemt booke ‘Scenen er din’ i Marselisborghallen ved at skrive til os på mail@bogmessen.dk – og vi kan aftale, hvilke indlæg I tænker at præsentere, og hvilke(n) tid(er) I har brug for.

Den lille scene i Marselisborgsalen behøver man ikke at forhåndsbooke tid til. Der booker man indbyrdes, som dagene går.

Koster det noget, at stå på scenen?

Det koster ikke noget, at booke tid på “Scenen er din”. Dog er tidsintervallerne korte, så det er vigtigt, man overholder den tid, man har skrevet sig ind på.

Hvad er med i standprisen?

Standlejen inkluderer sorte standvægge, højde 2,50 m mod nabostande, 3 meter dybe og det aftalte antal meter lange, alu frisestang 40mm til ophæng af spotlamper og skilte mod publikumsgange, elstik 220 V/1000 W, frit el-forbrug, Wifi samt daglig rengøring af standarealet.

Se også hvad leje for bordstande inkluderer HER

Hvad er ikke med i standprisen?

Standlejen i Marselisborghallen inkluderer ikke forplejning af standpersonale, bannere, skilte og andre markedsføringsmaterialer, reoler, borde, stole, tæpper eller lign. løsøre. 

Kontakt os gerne for mere info. Se flere udstillerinformationer og priser HER

Annulleringsbetingelser

Annulleringsbetingelser for udstillere

Afbestilling af de store stande skal ske efter følgende regler:

  • Ved afbestilling før den 1. januar 2024 opkræves et afbestillingsgebyr på 50% af den fulde standleje.
  • Ved afbestilling efter den 1. januar 2024 forbeholder vi os ret til at fakturere det fulde beløb.
  • Tilmeldingsgebyr tilbagebetales ikke.

 Afbestilling af stand skal ske skriftligt til arrangøren, EVENT MESSERNE ApS, på mail@bogmessen.dk


Afbestilling af bordstand skal ske efter følgende regler:

  • Ved afbestilling før den 1. februar 2024 opkræves et afbestillingsgebyr på 50% af den fulde bordstandleje.
  • Ved afbestilling efter den 1. februar 2024 forbeholder vi os ret til at fakturere det fulde beløb.
  • Tilmeldingsgebyr tilbagebetales ikke.

Afbestilling af stand skal ske skriftligt til arrangøren, EVENT MESSERNE ApS, på mail@bogmessen.dk


Annulleringsbetingelser EVENT MESSERNE ApS

I tilfælde af, at EVENT MESSERNE ApS kommer ud for omstændigheder som betyder, at arrangementet aflyses, vil det af udstillere allerede betalte tilmeldingsgebyr og standleje blive refunderet.


 Annulleringsbetingelser ved Force Majeure

Såfremt der sker uforudsete hændelser som fx krig, lockout, ildebrand, foreskrifter eller andet fra myndigheder, strejke og andre hændelser, som EVENT MESSERNE ApS ikke har indflydelse på, men som betyder at arrangementet ikke kan gennemføres, skal EVENT MESSERNE ApS forsøge helt eller delvist at omarrangere bogmessen til et andet tidspunkt eller/og nye lokaler eller til at annullere arrangementet og de indgående aftaler helt eller delvist uden at være erstatningspligtig over for udstiller.


Kan man leje borde, stole m.v.

Der vil på et senere tidspunkt blive mulighed for at leje hvide borde til sin stand. Derudover er vi ved at undersøge mulighederne for at leje stole, spots og messetæpper.

Hvordan ser gulv, stand osv. ud?

Marselisborghallen er en sportshal, og gulvet er lavet af rødt gummi. Du kan selv have et messetæppe med (kan købes mange steder online på mål) og eller stå direkte på gulvet. Mellem standene i den store hal, vil der være røde løbere. Standvægge er sortfolierede.

Kan man hænge skilte og bannere op?

Frisen over standen er en såkaldt smal listefrise på 4cm i bredden. Dvs, der er ikke plads til en bannerfolie, men du må meget gerne hænge bannere, skilte, spots m.v. op i frisen. Sætter man skilte osv. op med tape, skal det være godkendt Tesa. Alt klister, tape osv. skal fjernes fra standplader og friser efter brug af stand.

Hvordan er parkeringsforholdene?

Der findes gratis parkering ved den store sportshal tæt på Marselisborghallen. Vi kan dog ikke garantere, om parkeringen er gratis ved messetidspunktet- men vi er ved at undersøge mulighederne.